Stator Kit - STK-250 Suzuki GT250, T20, TR250, T500, T500R Race Ignition System

  • Model: CARSTK250 Stator Kit
  • Verzendgewicht: 1kg
  • SKU: CARSTK250
€422,29 Inc BTW
€349,00 Ex BTW
 Uitverkocht 

No Lighting

- Self generating external rotor, CDI Ignition system- no battery required eliminating need for battery charger
- External low inertia rotor for rapid acceleration
- Precise and stable ignition with separate pick-up coil
- Billet machined stator base plate allows for easy timing adjustment
- Rotor features high energy magnets which give a strong spark for easy starting and maximum performance
- Kit is a direct fitment with no modifications needed
- The rotor is precision machined for almost perfect balance. Taper and keyway are made for exact fitting on the crank shaft

NOTE: This is an ignition only kit with no lighting facility.
Please examine carefully the size of the crankshaft (which has an internal thread) and the recess (which is 4mm (0.16")) for the stator plate on your bike as these can be different when bikes have been customised (see crankshaft photo). See our kit STK-255 if your bike has a longer crankshaft, and deeper recess(16mm (0.16")) for the stator base plate (link in related products below).

    Race ignition system, high spark energy, self generating CDI, no battery, points, etc.
    Internal crankshaft measure 16.5mm (0.65").
    The spark energy and the timing are produced by the stator copil. The exact advance curve is determined by the stator + CDI combination.
    Low inertia rotor for rapid acceleration.
    Precise and stable ignition with separate pick-up coil.
    High quality electroplating and stainless steel fittings (where possible) are used for maximum corrosion protection.
    Kit is a direct fitment with no modifications needed.
    The rotor is precision machined for almost perfect balance. Taper and keyway are made for exact fitting on the crank shaft.
    Easy timing set-up, adjustment is via slotted holes with setting markings shown on the rotor and stator.
    Rotor weight - 0.38kg (0.84lbs). Complete kit weight - 1.95kg (4.3lbs).
    STK-255 - Stator Kit for Suzuki GT500 - see related products below.
    Manufactured in the UK.

In common with other suppliers we are unable to offer warranty for electrical components used for racing.



Team-Carmo

Garrantie voorwaarden.


Digitale onstekingssystemen.


De garantie op onze digitale onstekingssystemen is 3 jaar.
Deze garantie geldt voor productiefouten, kwaliteitsproblemen en interne problemen.
De digitale onstekingssystemen van Carmo zijn beschermd tegen o.a. overspanning, defecte bobines en kortsluiting door ompoling van de accu.
Deze bescherming houdt in dat de Carmo Digitale Ontsteking niet direct kapot zal gaan wanneer er een fout optreedt in de motorfiets.
Echter kan het langdurig gebruik van een motorfiets met defecte onderdelen de Carmo Digitale Ontsteking wel gaan aantasten.
Dit betekend dat na verloop van tijd, zonder oplossing van het oorspronkelijke probleem, ook de Carmo Digitale Ontsteking kapot kan gaan.
Mocht uit onderzoek blijken dat uw Carmo Digitale Ontsteking door invloeden van buitenaf defect is geraakt dan vervalt het recht op volledige garantie.
Mocht deze situatie zich voordoen dan zullen wij proberen de ontsteking te repareren om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Indien reparatie niet meer mogelijk blijkt te zijn dan zal er een nieuw artikel worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief.
In alle gevallen doen we ons uiterste best om tot een passende oplossing te komen.
Het testen van uw originele ontstekingsmodule is altijd gratis bij aanschaf van een van onze vervangende systemen.
Tijdens de test is het voor ons vaak mogelijk om te achterhalen waarom de originele module kapot is gegaan.
Zo weet u zeker dat uw originele ontstekingsmodule ook echt aan vervanging toe is, en kunnen eventuele andere problemen in de motorfiets verholpen worden.

Accu's

De garantie op de meeste accu's is 24 maanden.
Deze garantie geldt voor fabrieksfouten, zoals een defecte cel in de accu of als de accu "instort" tijdens het starten. Om teleurstellingen te voorkomen vermelden wij een garantietermijn van 6 maanden omdat fabrieksfouten vrijwel altijd binnen 6 maanden naar bovenkomen.
Als een accu buiten de 6 maanden defect raakt dan komt dit vrijwel altijd door een gebruikersfout of gevolgschade, dit valt helaas niet onder garantie. Als je een accu te diep ontlaadt dan gaat hij vrijwel altijd stuk.
Mocht de accu stuk gaan buiten de 6 maanden dan willen we altijd de accu zien en testen.
Een accu testen mits niet defect kost €7,50.
In alle gevallen zullen we de garantie proberen te claimen bij de fabrikant maar dit lukt alleen als het gaat om een fabrieksfout in de accu.
Bij 95% van de garantieaanvragen buiten de eerste 6 maanden zal het defect niet onder garantie vallen.
Dit vinden we uiteraard niet leuk maar we kunnen hier niks aan veranderen, behalve onze klanten zo goed mogelijk voorlichten. De garantievoorwaarden zijn bij alle acculeveranciers en fabrikanten vrijwel hetzelfde.

Team Carmo.

Er zijn op het moment geen vragen over dit product

Stel een vraag over Stator Kit - STK-250 Suzuki GT250, T20, TR250, T500, T500R Race Ignition System






Waarom Carmo?

    Tot 3 jaar garantie

    Vaste reparatie prijzen

    Oorzaak van defect

    Veel producten op voorraad

    Reparatie in 3 dagen